Na łamach poważnego medycznego czasopisma, opublikowano wyniki badań, według których osoby palące, jedzące często ryby, o wiele rzadziej od innych palaczy cierpią na rozedmę płuc oraz przewlekłe zapalenie oskrzeli.
UWAGA: Nienasycone kwasy tłuszczowe są wrażliwe na niszczące działanie wolnych rodników - pod ich wpływem same mogą stać się szkodliwe. Osoby, które spożywają większą ilość kwasów tłuszczowych omega-3, powinny uzupełniać w organizmie poziom antyoksydantów.

Zalety Omega 3 concentrate:
- Wysoka zawartość kwasów tłuszczowych omega 3 w idealnych proporcjach EPA:DHA (3:2)
- Zastosowanie zaawansowanej technologii produkcji - destylacji molekularnej, gwarantującej większą stabilność produktu oraz uzyskanie bardzo czystego, skoncentrowanego oleju rybnego.
- Mniejsze kapsułki, łatwiejsze do połknięcia.
Komu warto zalecić Omega 3 concentrate?
Wszystkim osobom pragnącym wspierać:
- prawidłowe funkcjonowanie serca,
- utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi,
- utrzymanie odpowiedniego poziomu lipidów,
- prawidłowy rozwój układu nerwowego,
- funkcjonowanie mózgu i wzroku.
- Dla osób żyjących w ciągłym stresie.
Wielu badaczy zadaje sobie pytanie, czy istnieje związek pomiędzy dietą a chorobami układu sercowo-naczyniowego. A jeśli istnieje, to na czym on polega? Naukowcy Bang, Dyerberg oraz ich współpracownicy zauważyli, że populacja Eskimosów zachodniej części Grenlandii rzadko choruje z powodu chorób układu sercowo-naczyniowego. Ich dieta jest szczególnie bogata w ryby i inne owoce morza - zawiera duże ilości białka, tłuszczów oraz małe ilości cholesterolu. Ale przecież społeczeństwa wysokorozwiniętych krajów Europy oraz Ameryki również spożywają duże ilości białka oraz tłuszczów, a mimo to zagrażają im choroby serca.
Jak to wytłumaczyć? Różnica polega na tym, że w pożywieniu Eskimosów znajdują się duże ilości białek oraz tłuszczów pochodzenia morskiego, zwłaszcza wielonienasyconych kwasów tłuszczowych typu omega-3.
Spożywając ryby, Eskimosi przyjmują co najmniej 10 razy więcej kwasów tłuszczowych omega-3, niż ludzie żyjący w krajach wysokorozwiniętych.
Wśród niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 istotną rolę odgrywa kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA).
Kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA) korzystnie wpływają na prawidłową funkcję serca, utrzymanie prawidłowej koncentracji trójglicerydów we krwi i właściwego ciśnienia krwi.
Kwas dokozaheksaenowy (DHA) ponadto przyczynia się do utrzymania prawidłowych funkcji mózgu i wzroku.
Korzystny efekt utrzymania prawidłowej funkcji mózgu i wzroku jest uzyskiwany przy dziennym spożyciu 250 mg kwasu dokozaheksaenowego (DHA).
Nowa innowacyjna formuła produktu zawierała idealne proporcje kwasów tłuszczowych EPA:DHA (3:2), przy zmniejszeniu udziału pozostałych kwasów tłuszczowych w 1 kapsułce.
Omega 3 concentrate produkowany jest metodą destylacji molekularnej, co zapewnia większą stabilność produktu oraz uzyskanie bardzo czystego i skoncentrowanego oleju, bez utraty cennych właściwości surowca. Kolejną zaletą jest mniejsza postać kapsułki, co ułatwi przyjmowanie tego produktu wszystkim osobom, które mają problemy z połykaniem dużych tabletek lub kapsułek.
Uwaga!
Suplement diety nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety.
Nie należy przekraczać zlecanej porcji do spożycia w ciągu dnia.
Produkt należy przechowywać zamknięty w suchym i chłodnym miejscu, niedostępnym dla małych dzieci.
Omega 3 concentrate 100 kaps.
Składniki aktywne/1 kapsułka:
Wysoko skoncentrowany olej rybny 600 mg
zawierający:
EPA (kwas eikozapentaenowy) 180 mg
DHA (kwas dokozaheksaenowy) 120 mg
Sposób użycia: 1-3 kapsułki dziennie po posiłku.
Dieta a kwasy tłuszczowe omega-3
Zadbaj o dobrze zbilansowaną dietę wraz z nienasyconymi kwasami tłuszczowymi
Ze względu na światową epidemię otyłości i towarzyszące temu globalne zapotrzebowanie na kuracje odchudzające, większość osób postrzega tłuszcze jak wroga. Warto jednak wiedzieć, że tak jak białka, tłuszcze są niezbędnym elementem prawidłowo zbilansowanej diety.
Tłuszcze obejmują dużą grupę związków o różnorodnej budowie chemicznej, zbudowanych z atomów węgla, tlenu i wodoru. Często słyszymy wiele negatywnych opinii o tzw. „złych” tłuszczach. Jednak tak naprawdę nie chodzi o podział konkretnych kwasów tłuszczowych na zdrowe i niezdrowe - jest to raczej kwestia przyjmowania tych związków w nieodpowiednich proporcjach i ilościach. Problem zaczyna się, gdy w naszej diecie spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego, bogatych w nasycone kwasy tłuszczowe jest za wysokie, a spożycie wysokiej jakości, „bardziej zdrowych” nienasyconych kwasów tłuszczowych zbyt niskie. Warto więc zapoznać się z właściwościami poszczególnych kwasów tłuszczowych, aby wiedzieć, na co powinniśmy zwracać uwagę w naszym jadłospisie.
Kwasy omega-3 należą do grupy wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, obecnych w rybach morskich oraz olejach z nasion niektórych roślin, np. siemię lniane. Naukowcy alarmują, że w przeciętnym sposobie odżywiania często stwierdza się zaniedbania związane z dostarczaniem tych tłuszczów w odpowiednich proporcjach. Jest to zjawisko bardzo niekorzystne, gdyż związki te pełnią wiele ważnych funkcji w naszym organizmie, decydując o prawidłowym przebiegu różnorodnych przemian metabolicznych. Stanowią materiał wyjściowy do biosyntezy licznych substancji, które biorą udział nie tylko w podstawowych funkcjach komórek, ale zapobiegają rozwojowi procesów zapalnych, agregacji płytek krwi oraz wzrostowi ciśnienia tętniczego.
W wielu badaniach podkreśla się, że dzięki temu mogą odgrywać istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu sercowo – naczyniowego oraz w rozwoju systemu nerwowego. Dotychczasowe doniesienia naukowe sugerują, że stosowanie kwasów tłuszczowych omega-3 przez kobiety ciężarne i matki karmiące może mieć decydujący wpływ na rozwój psychomotoryczny dziecka. W 2007 r. podczas jednego z licznych badań naukowcy oceniali, czy istnieje związek pomiędzy ilością spożywanych w czasie ciąży ryb i owoców morza a IQ dziecka. Stwierdzono, że u dzieci matek, spożywających mniej niż 340 g owoców morza na tydzień, wzrosło ryzyko wystąpienia zaburzeń koordynacji, jak również problemów z komunikowaniem się i zachowaniem.
Potwierdzono to w innym badaniu, przeprowadzonym z udziałem czteroletnich dzieci, w którym udowodniono, że ilość przyjmowanych kwasów omega-3 podczas ciąży była wprost proporcjonalna do późniejszych zdolności umysłowych dzieci. Kiedy oceniano związek pomiędzy dietą i zachowaniem dzieci w wieku powyżej sześciu lat, okazało się, że w porównaniu z dziećmi stosującymi kwasy omega-3, w grupie kontrolnej z niskim poziomem kwasów omega-3 występowały zaburzenia snu i napady złości. Kolejne badania wykazały, że niskie spożycie wielonienasyconych kwasów omega-3 związane jest ze wzrostem częstości depresji.
Biorąc pod uwagę, że niektóre ryby morskie mogą być zanieczyszczone metalami ciężkimi lub innymi szkodliwymi substancjami, należy zwracać szczególną uwagę na ich pochodzenie. Bezpieczne jest stosowanie suplementów diety, które przechodzą badania toksykologiczne, co daje gwarancję czystości i bezpieczeństwa produktu. Są to zwykle preparaty na bazie roślin oleistych lub olejów ryb morskich.
Obecnie dzięki zastosowaniu najnowszych technologii dostępne są również koncentraty olejów rybnych zawierających kwasy omega-3.
CVI Europe
Piśmiennictwo:
Orvosi biokémia (Medical biochemistry– szerk-editor.: Ádám V. Medicina Könyvkiadó Rt., Budapest 2004.
Maternal seafood consumption in pregnancy and neurodevelopmental outcomes in childhood (ALSPAC study): an observational cohort study – J. R. Hibbeln MD, J. M Davis MD, The Lancet, Volume 369, Issue 9561, Pages 578 - 585, 17 February 2007
Therapeutic use of omega-3 fatty acids in bipolar disorder - Balanzá-Martínez V, Fries GR, Colpo GD - Expert Rev Neurother. 2011 Jul;11(7):1029-47.
Omega-3 fatty acids in boys with behavior, learning, and health problems - Laura J. Stevensa, Sydney S. Zentallb, Marcey L. Abateb, Physiology & Behavior
Volume 59, Issues 4-5, April-May 1996, Pages 915-920
Maternal Supplementation With Very-Long-Chain n-3 Fatty Acids During Pregnancy and Lactation Augments Children’s IQ at 4 Years of Age - Ingrid B. Helland, MD, Lars Smith, PhD, PEDIATRICS Vol. 111 No. 1 January 1, 2003
Omega-3 Fatty Acids in Inflammation and Autoimmune Disease - Artemis P. Simopoulos, MD, FACN, J Am Coll Nutr December 2002 vol. 21 no. 6 495-505
Omega-3 polyunsaturated essential fatty acids are associated with depression in adolescents with eating disorders and weight loss - Swenne I, Rosling A, Tengblad S, Vessby B., Acta Paediatr. 2011 Jul 6